Založ si blog

Cirkev,viera a sčítanie.

Blíži sa nám Sčítanie.Okrem mnohých iných otázok tam máme aj otázku vierovyznania.Je zaujímavé sledovať,ako sa nám niektoré cirkvi začínajú aktivizovať a apelovať na občanov,aby sa k tej „svojej“ cirkvi prihlásili.K tej istej,ktorá vám bude hádzať pod nohy polená a odstrkovať vás,ked ju s tradičných postojov „potrebujte“-či už pri svadbe,krste, pohrebe.Odrazu už nevadí,že nieste aktívny veriaci,len sa prihláste-lebo ide aj o peniaze.Samozrejme,že to budú popierať ;-)),ale mi vieme svoje.
V odpovediach chýba odpoved „ateista“.No a čo.?Mne osobne to nevadí,ved čistých ateistov je minimum.Priznajme si,v ťažkých chvílach sme schopný prosiť hocičo o pomoc.Vieme,že je to hlúpe a malicherné ,ale čo ak náhodou… .Ked to „hocičo nazveme bohom,aj tak dobre.Ved všetci kresťania veria v toho istého boha.Ba čo viac,aj židia a moslimovia veria v toho istého.To len postavy koncových najsvätejších prorokov a časti príbehov zo svetých kníh sa menia.
V tomto zmysle som veriaci aj ja.Včase majstovstiev sveta vzývam na pomoc našim chlapcom aj bohov prastarých Grékov,Egyptanov,či Rimanov(zatial bezvýsledne-hoci nehrajú zle)
Ale táto otázka v Sčítaní stým nesúvisí.Ide o to kto vás v otázkach viery zastupuje,kto za vás berie peniaze a kolko.A tak hoci pokrstený a svojim spôsobom veriaci bez dilemi označím „bez vyznania“.Lebo  nevyznávam žiadnu cirkev.Tá do ktorej by som mal patriť o mna doteraz nestála a vpodstate ani ja o ňu.Morálne kréda ,ktoré verejne vyznávajú mi výchovou vštiepili rodičia-dúfam,že dobre.A nemám zaujem o to,aby mohli vystupovať aj v mojom mene.

Union, zdochýnajúci pes kope?

10.11.2012

Dnes sa mi stala nemilá vec.Otvorím schránku a tam štyri dopisi.Od zdravotnej poisťovni Union.Gratulujú mi(a v ostatných iným členom mojej rodiny),že som sa stal ich poistencom,oznámili mi,kedy som sa od inej zdravotnej poisťovni odhlásil a kedy dostanem(e) nový preukaz(y).Ups.Preboha.Ale ved ja som sa nikdy od tej svojej neodhlásil!Dokonca som v tom termíne nebol ani na území [...]

Do Matoviča, go, go.

03.02.2012

Máme v parlamente Matoviča.Neriadenú strelu.Blázna.A dalšie ,,veselé ,, výrazy,ktorými ho častujú z každej strany.Robí hlúposti.Aspon tak sa to z pohoršených výrazov a komentárov ostatných politikov javí.Nieje v parlamente vela politikov,ktorý sú tam viac funkčných období a nepoužili na niektorého svojho kolegu hrubý výraz.Ved slová ako ,,debil,hlupák,, a pod.sú tam [...]

Poslanci

13.07.2011

Naši zástupci v parlamente sú ludia.Taký istý ako mi všetci,s troškou naviac ambícií.Niektorý,hlavne zo starej gardy sa tam dostali,ani nevedeli ako,proste ich to tam hore vynieslo na vlne revolúcie a ich názorov.Další tam prišli s ambíciou niečo zmeniť.Iný dostali ponuku na kandidátku od vyššie postavených za svoju príslušnosť,schopnosti a slub hlasovať ako treba.A pre [...]

Susko

Ministerstvo nežiadalo Najvyšší súd o konkrétne spisy, iba záznamy o prerozdeľovaní, tvrdí Susko

25.04.2024 15:05

Šéf rezortu Boris Susko nerozumie, prečo by ministerstvo nemalo na kontrolu procesu nárok.

kočner, kuciak

Pojednávanie v kauzách Donovaly a Báč zrušili, obžalovaným je aj Kočner

25.04.2024 14:27

Kauzy sa týkajú páchania ekonomickej trestnej činnosti.

Radek Sikorski

Chceme byť jednou z krajín, ktoré určujú smerovanie EÚ, znie z Poľska. Sikorski poslal ostré slová Moskve

25.04.2024 14:27

Poľské ministerstvo zahraničných vecí uviedlo, že Sikorského vízia je úzko prepojená s víziou francúzskeho prezidenta Emmanuela Macrona.

remišová

Remišová: Konanie premiéra vykazuje známky zastrašovania súdnej moci

25.04.2024 13:50

Remišová to uviedla v reakcii na utorkovú kontrolu rezortu spravodlivosti na najvyššom súde.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 8
Celková čítanosť: 17391x
Priemerná čítanosť článkov: 2174x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy